Kim jesteśmy?
Oye to zlokalizowana w Warszawie szkoła tańca specjalizująca się w salsie kubańskiej (oraz tańcach afrokubańskich), która powstała w 2012 roku z pasji i zaangażowania założycieli – Oliwii i Kuby, ale również ich kursantów i przyjaciół. To nie tylko sala treningowa, ale przede wszystkim miejsce spotkań ludzi dzielących wspólne pasje, chcących poznać uroki gorącej wyspy Kuby (jej tańce, muzykę i temperament), porozmawiać o drobnych lub wielkich sprawach, ale przede wszystkich chcących się wyluzować i dobrze bawić.
Casa de Oye! (Dom Oye!) to niezwykle klimatyczne miejsce, gdzie już od samego wejścia usłyszycie rozbrzmiewające rytmy kubańskie, poczujecie się jak w domu i nie będziecie się zastanawiali czy coś “wypada” czy “nie”. Będziecie mieli okazję poznać Salsę Kubańską (zwaną na wyspie Casino), Ruedę de Casino, Rumbę Kubańską, Son, Tradycyjne Tańce Afrokubańskie, współcześnie podbijający wyspę – Reggaeton oraz zajęcia ze stylu męskiego i damskiego czy nawet fuzję salsy z hip hopem. Gościnnie prowadzone są również inne techniki!
To jest właśnie Oye! – bez stresu, bez napinki – totalnie na luzie.
Znajdziecie u nas i dobrą naukę i świetną atmosferę :)
Adam Święćkowski
Po latach nauki uznał, że chciałby zarażać pasją do tańca jak najwięcej ludzi, dlatego zaczął prowadzić zajęcia w Oye. Czerpie inspiracje z różnych styli, a jego taniec charakteryzuje lekkość prowadzenia i relacja w tańcu. Uwielbia prowadzić animacje i ruedy. Podczas imprez salsowych prawie nie schodzi z parkietu i też nigdy nie odmawia wspólnego tańca. Członek grup choreograficznych, takich jak Oye Hombres czy Oye Junior.
Aleksander Opoka
Odkrył także to, co wielu podobnym jemu tanecznym beztalenciom umyka, a mianowicie: wszystkich tych potrzebnych do tańca umiejętności – tego słuchu, tych ruchów i figur, tej kreatywności – można się zwyczajnie nauczyć. Wystarczą dobry nauczyciel, chęć do nauki i wytuptane parkietogodziny. Teraz z tym właśnie nastawieniem sam uczy innych – wbijając im do głowy, że nie muszą być utalentowanym geniuszem tańca by zawojować parkiety, a jedynie włożyć w to wystarczająco dużo pracy.„Jeśli taki klocek jak ja został instruktorem, to z ciebie zrobimy tancerza”.
Aneta Jancewicz
Doti + Andrius
Obecnie uczą w Warszawie na zajęciach stacjonarnych a także na festiwalach w Polsce i za granicą. Oprócz uczenia tańca grają na imprezach jako Dj Dotizinha oraz Dj Calma, udzielają się w radiu, prasie oraz TV – szerząc miłość do muzyki i tańca ale także innej kultury, z której one pochodzą. Prywatnie uwielbiają podróżować, szczególnie do krajów, skąd pochodzą ich ulubione rytmy (Angola, Wysypy Zielonego Przylądka czy Gwadelupa). W 2018 zaczęli również przedstawiać w Polsce nowy taniec – Konpa – z Haiti, który wraz z zoukiem z Karaibów przyczynił się do powstania kizomby. Obecnie skupiają się na promowaniu trzech rodzajów tańca, czyli kizomby, semby i konpy, również dlatego, że wszystkie trzy można tańczyć na imprezach kizombowych.
Ilona Brodowska
W 2014 roku Wraz z Krzysztofem i Kubą zaczęła prowadzić zajęcia salsy oraz ruedy. Po kilkuletniej przerwie, lecz nie od tańca, wraca do gry. Uśmiechnięta, ambitna, pełna energii członkini wielu grup choreografiicznych ma swoim koncie wiele projektów tanecznych. W przerwach od tańca piecze, gotuje oraz bije facetów na zajęciach z krav magi. Miłośniczka podróży, czas wolny zawsze spędza aktywnie jeżdżąc na rowerze, pływają kajakiem czy spacerując po górach.Zawsze pomocny i skory do dzielenia się swoją wiedzą, warto zameldować się na jego zajęciach ?
Joanna Wronkowska
Po przeprowadzce do Warszawy trafiła do Oye! Od razu pokochała to miejsce i od tamtej pory intensywnie uczestniczyła w zajęciach, warsztatach, grupach choreograficznych i festiwalach tanecznych. Pod czujnym okiem instruktorów rozwijała swoje umiejętności taneczne, zgłębiając tajniki salsy, afro, rumby, reggeatonu. Od niedawna rozpoczęła swoją przygodę z prowadzeniem zajęć 🙂 Taniec sprawia jej ogromną przyjemność i wyzwala w niej mnóstwo endorfin. W wolnym czasie poza tańcem uwielbia górskie wędrówki. Uśmiechnięta, pozytywnie nastawiona i zawsze chętna do pomocy! 🙂
Karolina Sobczyk
W Casino pokochała swobodę i naturalność. Ogromna fanka timby i szybkiego tempa. Nieustannie szkoli się w innych afrokubańskich stylach takich jak rumba , son oraz afro. W tańcu dużą wagę przywiązuje do interpretacji muzyki i interakcji między partnerami.
Kasia Łaszczewska-Szerle
Jest wychowanką Kuby i Oliwki i jest związana z Oye od początku istnienia szkoły (zaczynając jako kursantka, poźniej członkini wielu grup choreograficznych). Zaczęła uczyć w 2017 roku, prowadzi zajęcia z casino, swojej ulubionej rundy de casino oraz czasami z rumby guaguanco. Na zajęciach stara się kłaść nacisk na poprawną technikę tańca. Dodatkowo prowadzi grupę ruedową Oye! Locos z którą udało się wygrać mistrzostwo w ruedzie de casino w 2023
Kuba Kowalczyk
Przez pierwsze dwa lata tańczył na imprezach często 7 dni w tygodniu, promując na warszawskich parkietach salsę kubańską i wygrywając jako pierwszy casinero “Salsę w ciemno”. Niedługo potem wraz z Oliwią zaczął prowadzić bloga tanecznego i kursy pod banderą Dancers.pl. W 2010 roku wystartował z pierwszymi kursami prowadzonymi w klubie Sotano, szkole tańca Warsaw Salsa Club i wynajmując od Salsa Factory salę na Dzikiej – tym samym rozpoczynając swój rozwój instruktorski. Po kilku miesiącach owocnych kursów, nadeszła kolejna inspiracja – warsztaty z Havana Belgrado w czerwcu 2010 – mistrzami rueda de casino z Serbii, którzy otworzyli mu oczy na świat rumby, afro, reggaetonu i ukierunkowali podejście do casino i ruedy. Od tamtej pory gwałtowny rozwój taneczny i instruktorski mógł oznaczać tylko jedno – w kwietniu 2012 wraz z Oliwią otworzył Szkołę Tańca Oye! – od tej pory jego grupy ruedowe zdobywały medale na każdym konkursie w jakim brały udział, a sam lub z Oliwią prowadzi warsztaty w wielu miastach Polski.
Kuba prowadzi wiele zajęć od zera, które przygotowują kursantów technicznie do wyboru własnego stylu w casino. Jest niezwykle wymagającym instruktorem, dla którego podstawą dobrej zabawy jest mocne trzymanie się na nogach, dobra koordynacja i brak siłowego prowadzenia. Nie uczy najprostszych rozwiązań, od początku stawia przed kursantami wyzwania, dzięki którym rozwój taneczny przebiega bardzo szybko, a efekty doskonale widać na parkietach.
Zajęcia wyższych poziomów prowadzi w swoim stylu ulicznym, który daje tancerzom ogromne możliwości interpretacji muzyki, doskonałą kontrolę nad prowadzeniem i dużą dowolność w kreacji nowych przejść i figur.
Magda Mucha
Mimo, że salsa zajmuje w jej sercu specjalne miejsce, nie zamyka się tylko na jeden styl taneczny – uwielbia reggaeton, son, rumbę kubańską czy afro. Wiecznie zabiegana i poszukująca wciąż nowych bodźców w tańcu – inspiruje ją wiele styli, na które brakuje jej czasu. Zawsze stawia sobie poprzeczkę bardzo wysoko (żeby przechodząc pod nią nie trzeba się było schylać ? ). Najchętniej rozciągnęłaby dobę, żeby dodać do swojego grafiku zajęcia z waackingu, afrohouse, pachangi czy twerka. Szkoli się u polskich i zagranicznych artystów. Występowała w kilku grupach choreograficznych (Oye! Mujeres, Oye! Timberos, Oye! Junior, Oye! Locos). W myśl dewizy „człowiek uczy się całe życie” regularnie znajdziecie ją na warsztatach w Polsce (Calle de Timberos we Wrocławiu, Que Calor w Krakowie, El Sol Salsa Festiwal w Warszawie, Ełk Latin Festiwal), czy za granicą (Havana Belgrado w Serbii czy Hola Ohrid w Macedonii). Na zajęciach przede wszystkim przekazuje ogromną radość i pozytywną energię, którą daje kubańska muzyka i taniec, choć okrasza to dużą dozą kobiecego stylu i techniki. Największą satysfakcję dają jej kursanci – ich szczera radość i swoboda w tańcu, a przy okazji widoczny rozwój taneczny.
Marcin Szymanek
Wszechstronny specjalista od Salsy, Sonu, Afro i Rumby, właściwie trudno znaleźć rodzaj tańca kubańskiego, którego Marcin nie ma w swoim repertuarze. Oprócz umiejętności samego tańca odznacza się bogatą wiedzą na temat jego korzeni, kultury i historii – ksywa “Kapitan Wikipedia” nie wzięła się znikąd ;)
Zawsze pomocny i skory do dzielenia się swoją wiedzą, warto zameldować się na jego zajęciach ?
Marta Białobrzeska
Dzięki fantastycznym instruktorom, u których miała przyjemność się uczyć, rozwijała swój warsztat taneczny o inne style, takie jak modern jazz, hip-hop, locking, ragga, dancehall, high-heels, balet, salsę kubańską i oczywiście reggaeton. Szkoliła się w wielu warszawskich szkołach tańca, a także za granicą min. w Londynie. Uczestniczka licznych festiwali i warsztatów tanecznych. Przez 7 lat członkini grupy Reggaetoneros, założyciel i choreograf grupy Oye! Mi Gente. W naszej szkole prowadzi zajęcia z izolacji i koordynacji, hip-hopu i reggaetonu. Marta ceni w tańcu możliwość rozwoju, pracę pamięta jednak jak ważne jest dobre samopoczucie, pozytywna energia w trakcie zajęć. Znana z tego, że lubi organizować projekty filmowe, w których z wielką chęcią biorą udział nasi kursanci.
Mateusz Jańczak
Prowadząc zajęcia Mateusz kładzie nacisk na technikę tańca i odpowiedni „feeling” między partnerem a partnerką. Zawsze pomocny i skory do dzielenia się swoją wiedzą, warto zameldować się na jego zajęciach ?
Mateusz Łuka
Tomek Szerle
Salsy zaczął się uczyć z Kasią w nieistniejącym już Salsa Factory. Zaczynał od salsy liniowej (jak większość osób w tamtym czasie w Warszawie). Jednak na zajęciach z liniówki instruktorzy pokazali mu ruede de Casino i to była miłość od pierwszego przetańczenia.
Związany z oye od początku istnienia szkoły. Taneczny wychowanek Kuby i Oliwki. Przez wiele lat istnienia szkoły uczestniczył w wielu grupach choreograficznych (głównie o profilu ruedowym), uczy od 2017 roku. Prowadzi zajęcia z casino i ze swojej ulubionej ruedy de casino. Uwielbia w niej wymyślać nietypowe przejścia i struktury. Prowadził ruedową grupę choreograficzną Oye! Locos
Piotrek Kotowicz
W wo Oye! Locos. Zawsze podkreślający słuch jako ważny element tańca i jego nauki. Poprzez swoje analityczne podejście jest w stanie wytłumaczyć wszelkie zawiłości salsy, afro, rumby czy ruedy. Uważa, że u kursantów najważniejsza jest pasja i dobra zabawa z nauki tańca i jako instruktora jego głównym zadaniem jest ją pobudzać.